Potatisupptagning !

Nu e de dax att ta upp potatisen igen !
Vi har tur att våran granne har en modärn potatisupptagare så det går snabbt !
Äntligen fredag !
Ser fram mot att jonas ska ha halvar i helgen så jag får komma ut lite i skogen och kolla efter svamp eller jaga lite hare..

Halvar är och klättrar och far överallt så man hinner knappt vara med !!
Han fassnade nyss med sin hand på damsugaren där man drar in sladden.
Gick fort över, nu håller han på och leker med jasmins gröna drake som spelar lite melodier när man stoppar i bollarna i hålena. Den är så himla skoj.

Liza håller till på trappen och gnager på sina ben. Solen ligger på nu så hon passar på att sola lite !

NEj nu ska jag väl göra nått.  kolla om ja har nå pärensäckar. typiskt att komma på det nu.
Tyskarna ska ha 2 säckar med potatis. synd att jag inte får så mycket blåpotatis..
Ja de ska bli gott med en smarrig pärengratäng med massa vitlök i gjorda på nypotatisen..

Ja jag får väl önska er alla som läser denna blogg en trevlig helg !
Kram madde

 Har halvar på ryggen nu för tiden ! Bra övning inför älgjakten !

 
Haha så här såg det ut hos mormor när vi var dit ock plockade svarta vinbär !
Riktiga tröttisar dom där Liza och Halvar


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha! Ja den var jag med på. Tror att de bara var Billy som hade en kopia. Skulle vara jäkla roligt att se den igen! Hoppas allt är bra med er! Kram

2009-09-20 @ 11:51:41
Postat av: nina

Hej! Inte visste jag att du hade blogg :)

Åh vad söt han är, och han har blivit stor :) Tyckte det var nyss du fick han :P

Hur mår ni då?

Trevlig helg till dig med :)

Kram

2009-09-20 @ 12:16:24
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Postat av: Sol Elin

Åh vad gott det lät med potatisgratäng då! dreglar

Vart det nå vinbär? Fanns väl ganska gott om dem kan jag tro. Hihi.

2009-09-22 @ 12:46:49
Postat av: Caroline

Ska du säga??? Du är en sötnos du!

2009-09-25 @ 14:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0