vilka dagar..

Igår morse (måndag) så ringde dom från jobbet och undrade om jag kunde komma och jobba! Vad gör man?
Slängde in selma till päronen och for på jobbet.
Gick bra att jobba.

och i dag tänkte jag att jag skulle få sovmorgon till sist, Jo tjena mittbena.      Kl 08.15
Har hjälpt ester att leta efter hennes kor. vi hitade då visitkort (skit högar) efter dom.
men vi åkte till matsäl och hälsade på got bertil då vi inte ens såg dom. Han bjöd på kaffe och doppa.
Jag ska vaa lite snäll och baka lite till han någon gång eftersom vi är där nästan jämt och dricker kaffe och inte har nått med oss att bjussa på.

hursom hellst så kom vi då hem vid 15 tiden.

Har rostat mig ett par mackor och lagt på ost och leverpastej. MUMS
Nu ska jag diska och så ska jag göra lite mat. blir nog till att ta upp den sista maddes spesialare..
Fryst färdigblandad köttbulls smet bara till att tina upp och att rulla. mycket praktiskt när man inte har tid eller så.
den tiden tar man ju när man gör smeten och vakum packar det i påsar.


Ja ja ! nu ska jag gå och elda lite grann. har kånkat in ved på ett nytt sätt i dag då jag inte får lyfta så tungt. lassade full "vidå kunten" och satte den på en sån där kärra man kör säckar på. kommer inte på vad dom heter nu bara för det.  De gick jätte bra.
Så nu är det då varmt och skönt inne.

Undrar om jag ska försöka klippa mig själv i dag? har ju så förbaskat långt hår nu och varenda hårstrå är kluvet.
Visar sig det med..

Puss på min plutt som kommer hem någon gång i kväll eller så.

Kram från en som nyss har delat med sig lite oviktigt och värdelöst vetande..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0