Tisdag !

Ska in till mora i dag.
i söndags så kom det en fjärde kalv. en stor fin kvig kalv. och igår fick en kviga kalv för första gången.en stor pojke.
Bara föra att martin skulle hjälpa mig att öronmärka på förmiddagen den så fick han bestämma namn på den.
Johnny Knoxville  heter han.
Han hittades utanför hagen i diket vid ladan vid korsningen på senare på eftermiddagen. Då hade väl han säkert legat där i någon timme jag och martin tog han i skopan så vi kunde köra han till sin mamma som inte saknade han så mycket.Tur att han bara var en dag gammal och inte en vecka. då hadde han varit starkare. men hon tog då hand om han i gårkväll när jag var ut och kollade läget.

Just ja. det var ett jävla liv på kossorna igår på förmiddagen, så pappa gick dit och kollade vad det var för nått.
Haha vad fjantiga dom är. det hade kommit dit en kråkunge som dom uppfattade som en fiende och plattade till den.
Jag har visst konkurens om att jaga kråkor.. Hmm

Jag och ester var på kyrkogården igår och planterade om olite grann. Har beställt mig en själv vattnande låda åxå.
vi var på säsångsavslutning på bingon. jag vann 80 bagis.
alltid nått.

Är lite varm på axlarna sen igår, måste smörja in mig lite om jag nu hittar sol krämen.
var jätteröd.

Ska ta mig en vända på donken och köpa toast ! dom är så goda.

Nej men puss på dej min älskling ! Tjo hej min älskling

Kommentarer
Postat av: Marina

Vilka elaka kråkor!! Fast de trodde ju att det var deras värsta dödsfiende....döda eller dödas är det välja mellan. :-)

2008-06-03 @ 08:14:39
URL: http://solmarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0