Kära bloggen !

Idag är det varmt ! och det har det ju varit hela veckan !
Ikväll ska vi på kalas ! ska bli så kul så !

Just ja vi har fått en till kalv som är lite dålig och som heter Edit piaff !
Den andra har piggnat till så pass mycket  att hon får gå med dom andra !! och vi har fått 15 kalvar hittills !
hagen är större och man får gå jätte mycket när man kollar hagen efter nyfödd-ingar !.
Och så har vi en kalv som fått för mycket kraftig mjölk i sig. Resultat = DIARRÈ !
Och kalven heter Britny Spears ! Haha tänk om det var den riktiga spears? Hehe vad skojj !

Igår var det nationaldagen och då passade jag och jonas på att åka till bjosjun  och bada lite! jätte härligt men åskan kom närmare och närmare !
Och senare på kvällen så grillade vi i grillkåtan ! Det var redan folk där ! Faan så kul vi hadde det !
Mätta och belåtna så åkte vi hem och kollade på blixtarna ! sen fick vi hjälpa kalven Edit att få lite mjölk i sig mitt i natta.

Nu ska jag gå ut och mjölka kossan om hon tillåter mig. Kan ju alltid fresta med lite pellets. = )

Puss på plutten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0