Då så !

Då var man klar med burkarna ! fick väl ihop över 700 !

Och så har jag öronmärkt 3st kalvar idag ! nu har vi 18 st små odågor !
pappa var vid fjåset och såg en kossa i björk skogen med en kalv ! och han åkte när jag kom dit så jag gick
in i fjåset och öronmärkte den kalv som låg där. sen kollar jag längre in och så ser jag en till kalv där.
Så pappa hinner komma hem presis när jag gått ur hagen så jag berättade att det var en till inne i fjåset så jag skulle gå in och hämta ett öron märke till. men då säger han att då får jag hämta 2 till och pekar på kossan ute i hagen..

sen när jag öronmärkte den sista så kom det värsta stört skuren. Huu

Men jag har då räknat ut att av 18 kalvar så har jag öronmärkt hela 15 st !

Nu sitter jag och torkar lite och ska snart hänga upp tvätten bara maskinen är klar !
Sen ska jag göra mig i ordning ! blir ju kalas snart !

Puss på en saknad ängel !

Kommentarer
Postat av: Maria

Man blir tät av att dricka mycket öl ;)

2008-06-14 @ 21:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0